Frase de la setmana!

FRASE DE LA SETMANA:

"No hay maestro que no pueda ser discípulo"

Baltasar Gracián y Morales (1601-1658) escritor espanyol del Segle d'Or.

dijous, 1 de desembre del 2011

Representació de diferents rols d' educadors.

Divendres passat dia 25 de novembre, desprès de la xerrada amb l' Enric Brull tota la classe vam realitzar unes representacions sobre els diferents rols d'actuació que poden adoptar els diferents professionals de l'educació. Tot seguit us mostrem el guió que vam utilitzar:


Situació: Junta d'avaluació
Personatges:  3 professors ( un agressiu, un assertiu i un passiu) i un narrador.
Contextualització: Els tres professors estàn a una junta d’avaluació i els hi toca avaluar a en Fran Robles, un alumne de 6 anys que és molt intel·ligent però a l’aula es comporta malament. Sempre està distorsionant la classe, parlant quan no ha de parlar, insulta als altres nens...
A l’hora de l'avaluació, un mestre (l’agressiu) creu que se li hauria de baixar un punt la nota final del trimestre pel seu mal comportament. En canvi, un altre mestre (assertiu) opina que això seria més perjudicial per al nen, ja que és petit per entendre el perquè no té la nota que li pertoca. El tercer mestre (passiu) prefereix no opinar amb els seus companys i dóna la raó al primer per evitar conflictes amb ell.
Anna: El Fran Robles té de nota final de matemàtiques un 8, però li ficaré un 7 perquè només fa que distorsionar la classe i així se'n adonarà de que no es pot comportar d’ aquesta manera i tots heu de fer el mateix.
Cristina: jo crec que no es just el teu plantejament, ja que encara és molt petit per entendre aquesta situació. Jo crec que s’hauria de parlar amb ell a soles i explicar-li que si el pròxim trimestre el seu comportament no millora es veurà repercutida la seva nota.
Anna: no estic d’acord! Si és prou gran per interrompre la classe també ho és per acceptar les repercussions dels seus actes. Parlar amb ell és perdre el temps, perquè jo ja ho vaig intentar i no ha servit de res. La meva proposta és la millor, i l’hem de fer tots.
Cristina: Jo no ho faré, i et demanaria una mica de paciència. Deixa que provi jo de parlar amb ell i fer-li comprendre que si no canvia d’actitud es veurà reflectit a la seves notes.
Anna: Tu fes el que vulguis! Jo li baixaré la nota! Tu Clara què en penses? Digues alguna cosa, va!
Clara: No se, a mi més igual, però crec que tens raó.

Quan exercim la professió per a la que ens estem formant, ens trobarem amb una gran diversitat d'opinions i diferents rols. És important, per tant, que sapiguem quin és el rol que em d'adoptar en segons quines situacions, ja que no totes les situacions en les que ens trobarem requeriràn que tinguem la mateixa actitut, sinó que haurem de fer un balanç que s'ajusti a l'actitud més adequada en cada context. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada